Szkło Weneckie: Sztuka, Technika i Tajemnice Szklanych Mistrzów

Sztuka i techniki starożytnej obróbki szkła w Wenecji

Techniki obróbki szkła mają różne nazwy, a znajomość tych nazw pomoże ci zrozumieć tajemnice produktu i ciężką pracę mistrza, który go doprowadził.

Poniżej znajdziesz listę nazw technicznych, które znajdziesz w naszych produktach w katalogu, poznasz sztukę szklarską poprzez odpowiednie terminy.
 
Dmuchane: jak sama nazwa wskazuje, rzemieślnicy rozszerzają i kształtują szkło, wdmuchując powietrze do połączonej z nim długiej metalowej beczki, jak nakazuje tysiącletnia tradycja wytwarzania szkła.
Ta starożytna akcja, połączona z doświadczeniem i umiejętnościami mistrzów szkła, przekształca proste szkło w prawdziwe arcydzieła sztuki, jedyne w swoim rodzaju.

Zdobienia: jest wybierany na etapie projektowania i może wahać się od dostosowania krawędzi szkła do włączenia cennych płatków złota w przezroczystość szkła. W praktyce są to aplikacje na gorąco dodawane przez mistrza na powierzchni przedmiotu, aby uczynić go wyjątkowym, cennym i niepowtarzalnym. 

Balon:
 rzemieślnik używa metalowej formy z małymi punktami w kształcie piramid o kwadratowej podstawie na całej wewnętrznej powierzchni obwodu.
Podczas dmuchania szkło całkowicie wypełnia pustkę i daje szczególny optyczny efekt krzyżowego reliefu.

Pinecone: mistrz zaczyna od użycia metalowej formy o sugestywnym kształcie, z małymi końcówkami w kształcie piramidy z kwadratową podstawą wzdłuż całej wewnętrznej powierzchni. Podczas dmuchania metal daje efekt reliefu krzyżowego na szkle.

Beaten : jest to technika, w której testowane są umiejętności i doświadczenie rzemieślnika. Charakteryzuje się powierzchnią wyrzeźbioną ręcznie, dzięki ściernicy, w celu wykonania niezliczonych drobnych, pozornie nieregularnych znaków.

Latająca ręka:wyrażenie to wskazuje na zwinny i fachowy ruch ręki mistrza szkła podczas obróbki na gorąco szlachetnego szkła.

Pulegoso: uzyskuje się pienistą pastę, pełną nieregularnych pęcherzyków powietrza, powstałą w wyniku połączenia stopionej pasty z substancją wywołującą tę reakcję. Pulegoso jest rzadsze w oświetleniu, nawet jeśli dzięki działaniu światła pozwala uzyskać niezwykłe efekty chromatyczne.

Pręty: mogą być jednokolorowe lub uformowane z past szklanych o różnych kolorach, przezroczystych lub nieprzezroczystych, dla nieskończonych możliwości. Szklany element jest rysowany i ma okrągły przekrój. Trzciny są zwykle łączone, aby je stopić i rozdmuchać.Efekt końcowy jest przedmiotem dalszej wartości, ze względu na efekt końcowy i trudność wykonania.

Incalmo: polega na gorącym połączeniu dwóch kształtów rozdmuchanych po ich obwodzie, tak aby w tym samym przedmiocie uzyskać sugestywne spotkanie zróżnicowanych obszarów i najczęściej różnych kolorów. Jest to uważane za jeden z najbardziej skomplikowanych procesów.

Fasce: na ogólnie przezroczystym korpusie środkowym na gorąco odlewany jest wzór kolorowych nici, dokładniej nazywany „Fasce”. Po ich dokładnym wymieszaniu pokrywa wszystko bardzo cienką warstwą kryształu, uzyskując w ten sposób nieregularny i bardzo efektowny wzór chromatyczny.

Wyryty:
 wykonuje się ją za pomocą tarczy szlifierskiej z twardego kamienia, którą graweruje się zimną powierzchnię prawie wykończonego przedmiotu, z absolutną precyzją odwzorowując rysunek artysty.

Murrine:  jedna z najstarszych, sięga nawet czasów rzymskich, odnaleziona w Murano na początku ósmej dekady XIX wieku. Polega na połączeniu szklanych prętów o różnych kolorach w ustalonym wcześniej projekcie. Całość jest następnie podgrzewana do postaci pojedynczej beczki, którą precyzyjnie kroi się na małe krążki. Ułożone w ściśle określonej kolejności, są następnie podgrzewane, obrabiane i rozdmuchiwane w celu uzyskania ostatecznego kształtu przedmiotu.

Zanurzony: począwszy od szkła dmuchanego lub litego, pozwala na uzyskanie wielu nałożonych na siebie warstw w różnych kolorach z sugestywnym efektem kolorystycznym. Szkło przymocowane do beczki zanurza się w tyglach zawierających szkło o różnych kolorach. Niekiedy, aby wzmocnić efekt dekoracyjny pomiędzy warstwami szkła, mistrz wstawia wtrącenia z płatków złota, innych metali lub z bąbelkami powietrza.

Rigadin: jest to dekoracja uzyskana przez wdmuchiwanie szklanej kuli do formy, zwykle z brązu, która ma trójkątne rowki. Szkło wewnątrz formy staje się użebrowane, a dodatkowo skręcone staje się skręconym Rigadinem.

7 punktów, dzięki którym wykonanie pracy ze szkła będzie wyjątkowe

1. - Projektowanie i studium projektu

Projektanci szkła weneckiego nakreślają na papierze modele, które następnie zostaną wykonane rękami naszych mistrzów. Projekty mogą nawiązywać do klasycznej weneckiej tradycji lub proponować nowe pomysły i style. Granica jest tylko w umyśle twórcy.

2 ° Wybór i wykorzystanie wartościowych i wysokiej jakości materiałów

Tylko wybierając szlachetny materiał, z którego uzyska się szkło, można oczekiwać stworzenia autentycznego dzieła sztuki.
Rzemieślnicy przygotowują pastę szklaną do fuzji w temperaturze 1500 ° C i wybierają proszki do barwienia. To kluczowy moment dla sukcesu produktu i niczego nie można pozostawić przypadkowi.

3. decyzja o zastosowanej technice

Technika, która zostanie zastosowana do realizacji naszej pracy, została już ustalona w projekcie, ponieważ mistrz będzie musiał znać każdy krok i sekret, aby stworzyć dzieło w najlepszym wydaniu.

4° Kształtowanie pracy

Ten fragment jest najbardziej znany, w którym doświadczenie i umiejętności nauczyciela są mistrzami. Jak zwykle w Wenecji, na żywo podziwiane są również pasaże, które nadają szkłu kształty i cechy, jakich zażyczyliśmy sobie w projekcie.
Autentyczna, rzemieślnicza wiedza, przechowywana przez tysiąclecia w Wenecji i przekazywana z pokolenia na pokolenie do dnia dzisiejszego.

5. Ulepszenie: Kolorowanie i Dekoracja

Wprawne ręce mistrzów rzemiosła powoli doskonalą swoją pracę, tworząc ręcznie wzory i harmonie zgodnie z wymaganymi wykończeniami. Kwiaty, liście, loki w szkle „kwitną” również w różnokolorowych glazurach upiększających gotową pracę.

6 ° Tempera i szlifowanie

Produkt jest jeszcze gorący i umieszczany jest na wiele godzin w „temperze”, długim piecu schładzającym, aż spadnie jego temperatura, przygotowując go do zmielenia. W tej ostatniej fazie rzemieślnicy wygładzają i wykańczają powierzchnie szklane, doprowadzając do końca pracę.

7. Kontrola jakości

Końcowe kontrole przeprowadzane są, aby upewnić się, że wszystko jest w idealnym porządku, przechodzimy do bezpiecznych i super odpornych opakowań.
Et voilà mamy gotowy i wykończony nasz produkt szklany.

Mistrz Szkła — rzemieślnik par excellence

Mistrz rodzi się z wiedzy tych, którzy przed nim pracowali w szkle, więc sztuka z roku na rok, wiek po stuleciu rośnie, rozwija się i nabiera ciała, woli i techniki.
W świecie szkła nie ma szkół, są tylko nauczyciele: najstarsi mistrzowie szkła, kustosze wiedzy przekazywanej tylko słowem i czynem. Aby chronić swoje sekrety.
Do tego stopnia, że ​​w czasach Republiki Serenissima szklarze mieli prawo korzystać z niezwykłych przywilejów i immunitetów, ale zobowiązani byli nigdy nie opuszczać Republiki, aby utrzymać swoją wiedzę między Murano a Wenecją.
Na przestrzeni wieków mistrzowie wykroczyli poza granice terytorium Wenecji, nie rezygnując jednak z tradycji handlu zawieszonego między artystyczną wrażliwością a zdolnościami manualnymi, których mistrzami są tylko ci, którzy rozumieją idealną równowagę.

La Fornace: miejsce, w którym rodzi się i nabiera kształtów szkło

Dla wielu to miejsce nie jest miejscem pracy, ale domem, fabryką twórczych bodźców, która każdego dnia doprowadza do szczytu własnego wnętrza. Mistrz szkła jest w równym stopniu rzemieślnikiem, co artystą i jako artysta musi wyrazić to, co ma w sobie i potrafi to zrobić przez szkło. Przetwarzanie tego można porównać do opowiadania historii, ma początek, fazę, w której nabiera kształtu i koniec, często moralny. Codzienne życie szkła wymaga poświęcenia, cierpliwości i nieustannego stosowania. Mistrzowie rozpoczynają pracę o świcie, testując wytrzymałość szkła. Instrumenty są takie same od wieków i każdy mistrz ma swoje.

Najczęściej stosowana jest beczka, za pomocą której powietrze jest wdmuchiwane w nieuchwytną stopioną masę, która jest następnie szybko przetwarzana za pomocą szczypiec, prętów i nożyczek.

Specjaliści od mistrzów technicznych

Jak napisano wcześniej, mistrz ma ze sobą ogromny bagaż kulturowy i wiedzę, a ponieważ są to przede wszystkim ludzie, bycie ekspertem we wszystkim jest praktycznie niemożliwe, dlatego z dużym poświęceniem każdy mistrz podchodzi do techniki przetwarzania, która najbardziej go angażuje . i to pomaga mu wyrazić siebie.

Z czasem i poświęceniem technika ta zaczyna być częścią jego istoty i pozwala mu tchnąć życie w swoje dzieła, takie jak żyrandole, szklane rzeźby czy we wszystkich formach oświetlenia.

Kolory Szkła są lustrem Duszy Mistrza

Istnieje wiele kolorów, które można wykorzystać w szkle, aby nadać mu ciało i duszę.
Ale co decyduje o kolorze, a nie inne?
Temperatura zewnętrzna i wilgotność otoczenia, a także rodzaj gotowania mogą wpływać na odcienie i odcienie. Zmiana wzbogaca wariant jednokolorowy o dalszą unikatowość, czyniąc każdą pracę jeszcze bardziej ekskluzywną.
Wysoka jakość jest odzwierciedleniem nieustannego poszukiwania perfekcji i pasji do innowacji, która charakteryzuje każdy etap produkcji, w idealnej równowadze między ręcznym rzemiosłem a odważną kreatywnością, z dala od głupich, przemijających mód.
Email Newsletter
Newsletter
  • NIP IT 04187360401
  • Tel.+39 0541-623760 (21 linia telefoniczna)
  • pon-piąt 8.30-17.00
  • Via del pino 21 - 47822
  • Santarcangelo di Romagna (RN) Italy
  • info@viadurini.pl
  • +39 373 9005839 & SMS/WHATSAPP
  • Powyższe ceny zawierają podatek VAT